למה הילד שלי לא אוהב ירקות? 4 טיפים לאכילה נכונה של ירקות מגיל שנתיים

למה הילד שלי לא אוהב ירקות? טיפים לאכילה נכונה של ירקות מגיל שנתיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

למה הילד שלי לא אוהב ירקות? טיפים לאכילה נכונה של ירקות מגיל שנתיים

כל הורה מבין בשלב מסוים שחשוב מאוד שהילד שלו יאכל ירקות, ורצוי כמה שיותר: הירקות (וכך גם פירות) כוללים רכיבים תזונתיים חיוניים לבריאות הילד, להתפתחות התקינה שלו ולפיתוח יכולות שונים. ובכל זאת, בהצלחה עם הניסיונות שלכם לשכנע ילד בגילאי שנתיים ומעלה לצרוך מזון מסוים רק כי הוא בריא. על רקע הנתונים שמראים שרוב הילדים בישראל אינם אוכלים פירות וירקות מדי יום, מבינים שמדובר בבעיה הדורשת פתרון.

אבל יש גם חדשות מעודדות, והן שעם כמה התאמות קטנות, השקעה ויצירתיות ניתן להגדיל משמעותית את צריכת הירקות על ידי הילדים (ואפילו הסרבניים שבהם). יש בנמצא שיטות ללמד את הילדים לאכול טוב יותר.

1. שלבו מגוון ירקות – כמו באוסטרליהלמה הילד שלי לא אוהב ירקות? טיפים לאכילה נכונה של ירקות מגיל שנתיים

המחשבה של חלק מההורים על כך ש"אין טעם" להגיש לילדיהם ירקות שהם ישאירו בצלחת מוכיחה עצמה כשגויה, כולל ברמה המחקרית. במחקר אוסטרלי שפורסם לאחרונה, לקחו חלק 32 משפחות שילדיהן צרכו ירקות בכמות קטנה או אפילו מינימלית. חלק מהמשפחות הונחו להגיש לילדים ירק אחד בלבד, אחרות לשלב מגוון ירקות והיתר לא לשנות דבר בהרגלי התזונה הקיימים. המחקר הראה כי במשפחות שילדיהן קיבלו ירקות, ובמיוחד במשפחות מהקבוצה השנייה, הילדים פשוט אכלו יותר ירקות בתקופת המחקר ואחריה.

2. היו יצירתיים – תחשבו מחוץ לקופסה

לא חסרות אופציות להכניס את הירקות לתפריט התזונה של הילדים, אפילו בצורות שלא צפויות ליצור אצלם התנגדות. אם אתם מכינים להם מדי פעם את הפינוקים שהם אוהבים (גם אם חלקם נחשבים לבריאים פחות, זה בסדר מדי פעם), תוכלו להוסיף אליהם ירקות: חשבו למשל על פנקייק עם בננה ואוכמניות, או על פסטה המגיעה עם מגוון ירקות חתוכים או מבושלים. ילדים רבים, שלא מתלהבים לאכול ירקות בצורה הטבעית שלהם, יתקשו להגיד למאכלים כאלה לא.

אפרופו התלהבות – רבים ממליצים להכין מנות יצירתיות לא רק ברשימת הרכיבים שלהן, אלא גם בכל הנוגע לסידור הרכיבים השונים בצלחת. בטח נתקלתם כבר במסעדה במנת ילדים המגיעה בצורת ציור כלשהו, וראיתם את השמחה של ילד המקבל מנה שכזו. עם קצת דמיון ויצירתיות, תוכלו להפיק "יצירות" כאלה במינימום מאמץ.

יש שממליצים להעניק לילדים את היכולת לבחור מתי לאכול את הירקות, ולא רק בזמן הארוחות ה"רשמיות". אתם בהחלט יכולים למקם כלאחר כבוד צלחת ירקות על שולחן האוכל של הילד, כך שהוא יטעם ממנה כשיתחשק לו. אם הילד הולך לבית ספר או אפילו נוסע ברכב, צלחת ירקות היא רעיון מוצלח גם כן.

3. תנו דוגמה אישית – זה מתחיל בקערה

משפחות בהן ההורים עצמם אוכלים מזון שאינו בריא צפויות להיתקל בקשיים גדולים פי כמה לסגל לילדים הרגלי תזונה נכונים: ידוע הרי שילדים רואים בהורים שלהם מודל לחיקוי בהרבה מאוד מובנים. מומלץ לסגל הרגלי אכילה נכונים בכל הבית. קערת סלט ענקית ממנה טועמים כל בני הבית היא החלטה נכונה.

אתם בהחלט יכולים להפוך את הילדים שלכם לשותפים בהכנת הירקות, בהתאם כמובן לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים. הילדים יכולים לבחור אתכם את הירקות שנראים הכי טוב בשוק, או לחתוך אותם בבית (בהשגחה שלכם, כמובן). אינספור משפחות יכולות לספר על ילדים שאכלו בגאווה את הירקות רק בגלל שהם הכינו אותם, ירקות שממש לא בטוח שהיו נכנסים לפיהם בדרכים אחרות.

4. תנו להם זמן – ולכם סבלנות

מחקרים רבים מראים כי זמן ההסתגלות למאכל חדש צריך להילקח בחשבון. אתם לא יכולים לצפות שהילד שלכם יזלול חמישה מלפפונים יומיים לאחר שחשפתם אותו לירק לראשונה. צריך להיות סבלניים ולקחת בחשבון שלילדים דרוש זמן על מנת להתרגל למאכלים. לכן ממש לא חובה לדרוש מהם לאכול את כל הירקות שבצלחת, בטח לא בשלבים הראשונים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תזונה וילדים: כך תזהו חוסרים תזונתיים אצל ילדיכם

המאכלים המעולים לתפקוד מוחי של ילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן