מהם שלבי התפתחות פעוטות מגיל שנתיים עד שלוש?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התפתחות פעוטה בגיל 3לתינוק שלכם מלאו שנתיים. הוא מבחינתו, כבר מזמן לא תינוק. הוא הופך להיות ילד שיודע מה הוא רוצה, היכולת הוורבלית שלו מתפתחת יפה מרגע לרגע, הוא מעשיר את אוצר המילים שלו בלי שתשימו לב, הוא רץ כל הזמן, קופץ, משתולל, מתחיל ליהנות ממשחקי חשיבה מותאמים לגילו, עולה על מתקנים גבוהים בגינת השעשועים, נהיה עקשן ודעתן, יש לו דרישות שאולי נוגדות את הדעות שלכם והוא מתחיל תהליך של גמילה מהטיטולים.

נכון שבשנתיים הראשונות לחייו התינוק שלכם עשה קפיצה אדירה בהתפתחות שלו. בוודאי כבר הספקתם לשכוח כיצד התפתח מהרגע שנולד ועד גיל שנה, הכל עובר כל כך מהר. עכשיו מגיל שנתיים עד שלוש הוא עוזב את עולם התינוקות ועובר לעולם הילדות, שם הוא יתפתח לכיוונים נוספים.

סקירת ההתפתחות שנביא כאן היא מכל תחומי החיים של הפעוט. שלבי ההתפתחות הם אוניברסליים והקצב שלהם נכון לפעוט ממוצע. כמובן שיש פעוטות שמקדימים את זמנם ויש כאלה שנמצאים קצת מאחור.

התפתחות השפה והתקשורת

הפעוט נהנה מיכולת הדיבור שלו ומהעובדה שהוא מסוגל להביע את עצמו ושמבינים אותו ולכן הוא מדבר בלי הפסקה. אוצר המילים שלו עומד על 300 מילה לערך אך הוא מסוגל להבין הרבה יותר מילים מאלה שנמצאות אצלו באוצר המילים. הוא מרכיב משפט בן שלוש מילים, הוא מבדיל בין שמות גוף- אני, אתה, אנחנו ואומר אותם, הוא כבר מבין משפטים עם כמה הוראות, הוא יודע לענות לשאלה "איך קוראים לך?", הוא מכיר צבעים ואומר את שמם, הוא שר שירים והוא יושב מול ספרים ומספר סיפורים שהוא מכיר לפי התמונות.

לקראת גיל שלוש אוצר המילים שלו גדול יותר, הוא כבר יודע להרכיב משפטים מורכבים, הוא מדבר בלשון זכר- נקבה ויחיד- רבים, הוא מקשיב בעניין רב לסיפורים, הוא שואל הרבה שאלות, הוא משוחח עם אנשים והוא מסביר את הדברים שהוא עושה.

התפתחות המוטוריקה הגסה

הפעוט כבר יכול לרוץ בחופשיות מבלי ליפול והוא דורך על כף הרגל במלואה, הוא יודע להתמודד עם מכשולים שעומדים בדרכו והוא יכול להפסיק לרוץ בקלות. הוא מסוגל לעלות ולרדת במדרגות לבדו (כמובן שעם שתי רגליים על המדרגה), הוא יכול להתיישב בישיבה כפופה ולעלות בעצמו למצב עמידה, הוא יכול לצעוד אחורנית, הוא יכול לזרוק כדור ולבעוט בו. הפעוט יכול לרכב על בימבה ועל תלת אופן ולדחוף את עצמו קדימה עם שתי רגליו. הוא לא יודע עדיין לדווש בפדלים.

לקראת גיל שלוש הפעוט מראה שיפור משמעותי בכל מיומנויות המוטוריקה הגסה, הוא קופץ עם שתי רגליו, גם מהרצפה למעלה וגם ממדרגה נמוכה, הוא עומד על קצות האצבעות מתוך רצון ומודעות והמשחק בכדור הופך להיות בטוח יותר- הוא בועט וזורק בלי למעוד וליפול.

התפתחות המוטוריקה העדינה

בהתפתחות מוטוריקה עדינה, הפעוט כבר יודע לבנות מגדלים משש קוביות ואפילו יותר, הוא אוחז בעיפרון ומצייר עיגולים (לא מדויקים) וקווים, הוא יודע להשחיל חוט עבה לתוך חרוזים גדולים, הוא יודע לפתוח אריזות של מתנות, הוא מעיין בספרים ומעביר דפים והוא כבר מזהה דמויות מוכרות לו בתמונות.

לקראת גיל שלוש הפעוט אוחז "אחיזת חצובה" בעיפרון – הוא מחזיק את העיפרון עם האגודל ושתי אצבעות, הוא מזיז כל אצבע בנפרד (כמו ספירה בעזרת אצבעות), הוא משחק במשחקים קטנים ומצייר במכחול ובצבעים.

התפתחות יכולת המשחק

הפעוט נמצא בפעילות כמעט מתמדת, הוא מוכן לנסות הכול ואין לו פחד, הוא מגלה סקרנות לגבי דברים והוא יכול לשחק עם עצמו ולדבר תוך כדי. יש פעמים שהוא משחק יחד עם ילדים אחרים ויש פעמים שהוא משחק על ידם. הפעוט מודע לכוחות שיש לו וגם ליכולות שלו והוא מרגיש שהוא יודע הכול ושהוא יכול לעשות הכול ולכן הגיל הזה קשה, במיוחד כי הפעוט רוצה לעשות הכול לבדו, הוא עושה דווקא על כל דבר והוא עקשן מאוד. זאת התקופה שהוא מתחיל לשחק זמן ממושך יותר והוא משחק במשחקי יצירה והרכבה.

לקראת גיל שלוש הפעוט מעדיף לשחק עם ילדים אחרים וכאשר הוא נמצא לבדו הוא מתחיל להשתעמם. הפעוט כבר מוכן לחלוק את הדברים והצעצועים שלו עם אחרים ומשתף אותם בדברים שלו. הוא יודע כבר לזהות חפצים רבים ולמיין אותם לפי צבעים והוא אוהב לשחק בשטחים פתוחים תוך מגע בחול, דשא, מים ועוד.

ראו גם:

גיל שנתים ה"נורא"  -כך תצליחו להתמודד

בדיקות ראייה לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן