איך להיפרד מהמורה או הגננת בסוף שנת הלימודים – עצות שימושיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבחון שפתיפרידות הן תהליכים הנמשכים כל החיים. במהלך החיים, אנשים נפרדים מחברים, אהובים, ושגרות וחוויות חד פעמיות. כששנת הלימודים מגיעה לסיומה, ילדים נפרדים מהגננת, מהמורים, ומשגרת היומיום, ומתחילים שגרה חדשה כשהם יוצאים לחופשה או כשהם עוברים לכיתה אחרת. עם מעט תכנון, פרידה מהגננת או מהמורה יכולה להפוך למעמד מרגש של מעבר למצב אחר.

הפגנת רגשות היא תהליך טבעי, אך יש לעודד את הילד

תגובות הילדים עשויות להתבטא באופנים רבים, לעיתים קרובות בשמחה ועצב במקביל. ילדים עלולים להגיב בהתרגשות והתלהבות, או בכי, זעף ואף בתוקפנות כשהם נאלצים להיפרד מהגננת או המורה.

מומלץ לדבר עם הילד על הדברים החיוביים הכרוכים בפרידה, אך לא לדבר איתו יותר מדי על קשיי הפרידה, שכן זה עלול לגרום לו להיות נסער יותר. מומלץ שלא להתעלם מתחושות הילד, אלא לעודד אותו.

יצירת אלבום כיתה. תמונות של מורים וחברים הן מקור מצוין של הנאה לילדים, שיכולים להיזכר בחוויות בעזרת הצילומים. בתמונות מחזור, ילדים כותבים דברים על כל ילד בכיתתם, והתיאורים יכולים לנוע בין טיפשיים והומוריסטיים ועד להפגנת כישרונות מיוחדים.

יצירת סרטון וידיאו או הקלטת אודיו. ניתן לצלם או להקליט את הילד כשהוא מדבר על הגן או בית הספר שלו, הגננת או המורה, חבריו, או כשהוא מכין פרויקט אהוב. ילדים אוהבים לראות ולשמוע את עצמם, והסרטון מהווה תזכורת יפה של הזיכרונות האהובים שלהם מהתקופה בהם בילו בגן או בבית הספר.

ציורים וסיפורים לשמירת זיכרונות מיוחדים. יצירות אמנות וסיפורים מעולים כשיטה לגרום לילדים לבטא את רגשותיהם. הילד יכול לצייר ציור, או שההורים יכולים לכתוב את מה שהוא מספר.  ניתן להציע לו נושא, כגון הטיול האהוב, פעילות, ספר או צעצוע, המתעדים את זיכרונותיו מהגן או מבית הספר.

התנהגות בבית

לאחר שהילד נפרד מהגננת או המורה, מומלץ לסייע לו לבנות שגרה חדשה, לשמור על קשר עם חברים, אם ניתן ולהתכונן לשנת הלימודים הבאה. אלו הן מספר עצות שימושיות:

שגרת הקיץ

בין אם הילד משתתף בקייטנה, במחנה קיץ, בחופשה משפחתית או שהוא מבלה את הקיץ בבית, ילדים מכל הגילאים מוצאים נוחות וביטחון בשגרה פשוטה. למרות שהכללים בקיץ רגועים יותר, מומלץ לבנות הרגלי אכילה, הגבלת השימוש במחשבים וטאבלטים, צפייה בטלוויזיה, או בזבוזי כספים.

מפגשים עם חברים

ילדים רבים חוששים שיאבדו את חבריהם אם לא יפגשו עימם. קשה יותר לתאם מפגשים חברתיים בחופשת הקיץ, לכן מומלץ להורים לתכנן לוח זמנים עם מועדים בהם הילדים יכולים להיפגש ולשחק.

הכנה לשנה הבאה

אם הילד עובר מהגן לכיתה א', או מכיתה אחת לכיתה אחרת עם מורים שונים, מומלץ לברר מי הם המורים. רוב בתי הספר מספקים להורים את רשימת המורים לשנה הבאה, כך שניתן לערוך עימם הכרות קצרה מקדימה.

תכנון אירועים משפחתיים מהנים. קייטנות מיוחדות, מחנות קיץ ספורטיביים או חופשות מפוארות אינן השיטות היחידות ליהנות עם בני המשפחה. ניתן לשאול את הילד מה הוא רוצה לעשות, ולצאת לטיולים, לשחק בפארק המקומי או להכין פיקניקים, או אפילו למצוא גלידרייה טובה.

הרפיה מהשגרה הבטוחה המוכרת, חיבוק הזדמנויות חדשות וחקירת האומץ לקראת הלא ידוע, מסייעים לילדים להסתגל למצבים חדשים, כשההורים מעניקים להם מזכרות משמעותיות מחוויות קיץ מהנות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן