איך להפוך את הכנת שיעורי הבית למהנה ולא מתסכלת?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך להפוך את הכנת שיעורי הבית למהנה ולא מתסכלת?שיעורי בית והנאה הם שני מונחים שילדים אינם מצפים לראות באותו משפט. אך לא תמיד שיעורי הבית חייבים להיות מטרד. עם מספר טריקים, הורים יכולים לרענן את החוויה כך שהילדים יוכלו ליהנות מהלימודים ללא מאבקים בהכנת שיעורי הבית.

אין לבודד ילד במהלך הלימוד

הורים קפדנים שצועקים על הילד: "לך לחדר שלך ואל תצא עד שתסיים את שיעורי הבית!" גורמים לילד לחשוב ששיעורי הבית הם עונש ולא חלק שגרתי מההתנסות הלימודית שלו. אם הילד מעדיף לעבוד לבד, יש להקצות לו שטח מיוחד בחדרו, עם פריטים שיסייעו לו להתרכז.

מומלץ לבדוק את התנהלותו מידי פעם במהלך הכנת שיעורי הבית, על מנת לבדוק אם הוא זקוק לעזרה או להפסקה. אם הילד זקוק לעזרה כדי להתמודד עם שיעורי הבית, ההורים צריכים לסייע לו כשהדגש הוא על סיוע ולא על שיפוט.

עליהם להבין את התחומים בהם הוא מתקשה, לספק את ההדרכה המתאימה, ולהיות ערים לקשיים מיוחדים בהם הוא נתקל, הנובעים מקשיי התפתחות או קשיי למידה, ולספק את הסיוע המתאים גם בתחום זה.

הקריאה צריכה להיות הרפתקה

קריאה לילד היא חלק חיוני ביותר בפיתוח מיומנויות למידה מוקדמות, ואף פעם אין זה מאוחר מדי להתחיל. כשהילד מפתח את הביטחון לקרוא את החומר הנלמד ולהבינו, שיעורי הבית שלו הופכים יותר להנאה ופחות לנטל.

משימות קריאה בשיעורי הבית יכולות להתבצע ביחד, כשההורים מבקשים את הילד לקרוא בקול, ולשאול אותו שאלות תוך כדי קריאה, על מנת לוודא שהוא מבין את התוכן. כשמעודדים ילד להבין את החומר, ניתן להבטיח שהוא קולט את מה שהוא קורא.

גיוס עזרה

אם שיעורי הבית הופכים למטרד קבוע, יתכן שהילד מתקשה בחומר הנלמד. במקרה זה, יש להתייעץ עם המורים על מנת לוודא את רמת הלמידה שלו, ולבדוק כיצד הוא מתנהג בכיתה. אם המצב אינו תואם את מה שקורה בבית, מומלץ לדבר איתו כדי לברר מה מפריע לו.

אם ההורים מוצאים שהוא נאבק עם החומר הנלמד בכיתה כמו גם בבית, הוא זקוק לסיוע של מורה פרטי, במקביל לבדיקת בעיות קשב או אבחון ליקויי למידה. ניתן אף לבחור בתוכנית חונכות המשלבת הנאה בתהליך הלמידה.

הפיכת הלמידה למשחק – ללא קשר לנושא, מומלץ להפוך את הכנת שיעורי הבית למשחק. לדוגמא, תרגילי חשבון יכולים להתבצע בהמחשה ויזואלית עם סוכריות. ההורים והילד אינם צריכים לאכול את כל הסוכריות, אלא אחת או שניים מידי פעם, כדי להמחיש, למשל, תרגיל חיסור. כשהילד רואה את הבעיה המתמטית מתעוררת לחיים, תהליך הלמידה שלו הופך להיות יעיל ביותר, באמצעות ההמחשה הוויזואלית.

קבוצת לימוד – אם הילד עובד טוב יותר במסגרת קבוצתית, מומלץ להזמין מספר חברים כדי ליצור מפגש לימוד. בעבודה משותפת, הילדים משתפים רעיונות זה עם זה ודנים לגבי פתרונות לסוגיות שיעורי הבית, באווירה מהנה יותר. ההורים צריכים רק לוודא שהילדים אכן מכינים את שיעורי הבית במקום להשתמש במפגשי הלימוד למשחקים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן