שיטות ללמד את הילדים לאכול טוב יותר

שיטות ללמד את הילדים לאכול טוב יותר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיטות ללמד את הילדים לאכול טוב יותר

שיטות ללמד את הילדים לאכול טוב יותרמדי יום, הורים מתמודדים עם אוכלים בררנים קטנים. לכל ילד יש הרגלי אכילה שונים ביותר, והניסיון ללמד את הילדים לאכול טוב יותר, עשוי להיות אתגר. אימהות חוות רגשות אשמה כמעט קבועים לגבי תזונת ילדיהן. הן יודעות כמה חשוב לגרום לילדים לאכול מזון בריא, אך פשוט אינן בטוחות כיצד לעשות זאת.

תזונאים מסבירים שיש לעבור דרך מספר שיטות ניסוי וטעייה, ולהפיק לקחים אשר מסייעים בהנחיית הילדים לאכול טוב יותר. מאמר זה סוקר את 11 השיטות המומלצות לתזונה בריאה של ילדים.

ארוחות מאוזנות, חטיפים בריאים והמון שתייה

ילדים צריכים לאכול אחת לשלוש עד ארבע שעות: שלוש ארוחות ביום, שני חטיפים, ושפע נוזלים. אם מתכננים היטב את לוח הזמנים, תזונת הילד תהיה הרבה יותר מאוזנת והוא יהיה פחות עצבני, כי לא יהיה רעב.

מומלץ להחזיק במכונית צידנית, וכשיוצאים עם הילדים לנסיעות, לתת להם גזר, כריכים מלחם מלא, יוגורט ומים, וכך אין צורך להסתמך על מזון מהיר.

תכנון ארוחות לימים הקרובים

המחשבה על תפריט שבועי מרתיעה מדי, ולכן מומלץ להתארגן מראש ליומיים או שלושה בכל פעם. ארוחת צהריים טובה אינה צריכה להיות מפוארת, אך הרכיבים צריכים להיות מאוזנים: לחם מחיטה מלאה, אורז או פסטה, ירק או פרי, ומקור חלבון כגון בשר רזה, גבינה או שעועית.

ניתן להכין מרקים פשוטים או תבשילי ירקות מראש, ולהקפיאם. לפני הארוחה ניתן לחמם, להוסיף לחם דגנים מלאים וקערת תפוחים או מלונים חתוכים בסיום כל ארוחה.

לילדים יש דעות משלהם לגבי הארוחות

אם הילדים מעורבים בבחירת המזונות אותם הם אוכלים או בהכנת הארוחות, הם יהיו מעוניינים יותר לאכול את מה שיצרו. מומלץ לקחת אותם לסופרמרקט, ולהניח להם לבחור את המתכונים האהובים עליהם.

אם הם גדולים מספיק, אפשר להניח להם לחתוך ירקות ולערבב אותם לסלט. אם הם מסרבים לאכול פירות טריים, ניתן ללמד אותם להכין שייק בננה ותפוחים, הם ישמחו לשתות אותו.

אין מאכלים אסורים. יש מתינות

מזונות פחות בריאים הנחשבים ל"אסורים" מושכים יותר את הילדים. לכן מדי פעם, ובהגבלה ברורה, ניתן להניח להם לאכול ממתקים, עוגיות ושוקולדים, או לשתות משקאות מוגזים מתוקים.

דגני הבוקר צריכים להיות בריאים ולהכין סובין, אך לעיתים רחוקות ניתן להניח להם לאכול דגנים מתוקים, או אפילו המבורגר במהלך חופשה.

שוטר לא יבוא גם אם הילד לא יאכל ירקות – קשה ככל שזה עשוי להיות, מומלץ שלא להגיב על הבחירות וההעדפות התזונתיות של הילדים, ולהיות ניטרליים ככל הניתן. זכרו, שאם הגשתם להם ארוחות מאוזנות, אחריותם היא לאכול אותן. אם תאמרו משפטים כגון "אם לא תאכל את הירקות יבוא שוטר", הילד רק יתנגד ויפתח חרדות.

להציג מזונות חדשים בהדרגה – ילדים חוששים ממאכלים חדשים, וזקוקים לזמן כדי להתרגל לטעם, לפני שהם אוהבים מאכל חדש. יש להניח להם להתרגל לטעמים חדשים בקצב שלהם ולכבד את החלטותיהם.

מטבלים – אם הילדים אינם אוכלים ירקות, מומלץ להגישם עם מטבלים. הם יאהבו גזר חתוך דק עם רוטב סלט דל שומן כגון חומוס, רוטב עגבניות או רוטב יוגורט.

חשיבות ארוחת הבוקר – רוב המשפחות אינן אוכלות מספיק סיבים על בסיס יומי, וארוחת הבוקר היא מקום קל לאכול דגנים וסיבים לקבלת המינון הדרוש לתפקוד מוחי תקין.

חלב סויה – מקור נהדר לפיטוכימיקלים בריאים. ילדים אינם אוהבים חלב סויה, אך אינם מבחינים בו אם הוא מוסתר במתכון. ניתן להשתמש בחלב סויה דל שומן, מועשר בסידן, ולהכין מספר מתכונים עם חלב, כגון שיבולת שועל, פירה ורטבים.

הימנעות ממזונות מהירים – ההורים אחראים על המזונות הנכנסים לבית. כך שככל שיש פחות מזונות מהירים בסביבה, ניתן ללמד את הילדים לאכול יותר פירות, ירקות, דגני מלאים ומוצרי חלב.

ליהנות – ככל שהארוחה יצירתית יותר, כך ניתן ללמד את הילדים לאכול מגוון מזונות. את הברוקולי אפשר להגיש בצורת עץ או דינוזאור, וקוצץ עוגיות יכול להפוך טוסטים מקמח מלא ללבבות וכוכבים שמשמחים את הילדים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן