מורה פרטית לסובלים מ-ADHD

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ילד המאובחן עם ADHD עשוי להיאבק עם קבלת משימות וביצוען, למידה למבחנים והשלמת פרויקטים בזמן. כל משימה עימה הוא מתמודד עשויה להיות מלחיצה עבורו ולהשפיע על ציוניו ויחסו ללימודים. אך קיימות שיטות בהן יכולים לנקוט הורים ומורים על מנת לסייע ולשמור על ילד הסובל מהפרעות אלו להצליח בבית הספר.

מורה פרטי לילדים הסובלים מ-ADHD מסייע להם לשפר את התנהגותם, להתמודד עם הפרעות רגשיות והתנהגותיות, להכין את שיעורי הבית ולהתמזג טוב יותר עם סביבת בית הספר.

מכלול ההדרכה הפרטית

ילדים שאובחנו כסובלים מ-ADHD מגיבים באופן שונה לשיטות שיעורים בהשוואה לילדים אחרים ללא הפרעות אלו.
מורה פרטי מקפיד להתאים את מהלך השיעורים הפרטיים כך שנקודות החולשה של הילדים ישלימו את נקודות החוזק שלהם. סגנון הלמידה של כל ילד שונה, כך שבאמצעות שאלות אותן שואל המורה במפגש הראשון, הוא מבין מה סגנון הלמידה של הילד ומתאים את מהלך השיעורים ליכולותיו.

כשילד מקבל הזדמנות, הוא שמח לדבר על יכולותיו וחולשותיו, ובגישה זו מתפתח דיון מובנה. המורה הפרטי מציע שיטות למידה, ומצייר לילד תמונות המסייעות לו להבין את החומר הנלמד ולשמר את הישגיו.

עבודה במשימות קטנות

ילדים הסובלים מ-ADHD מתקשים לשבת בשקט במשך זמן ממושך, ולכן חשוב לעבוד עימם במשימות קטנות. מורה פרטי מוצא את השיטות לקחת נושא גדול ולפרק אותו למשימות קטנות הנוחות יותר לביצוע.
לדוגמא, אם לילד יש שעה וחצי של שיעורי בית אותם עליו להכין וללמוד, המורה מפרק את התהליך לחלקים בני חצי שעה עם הפסקות של עשר דקות עד רבע שעה בין ביצוע המשימות, והמעברים יכולים וצריכים לכלול מספר הסתובבויות.

מגוון סגנונות למידה

מורה פרטי מכיר לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז מגוון סגנונות למידה שונים. הוא מראה לו תמונות, מפתח עימו דיונים מובנים וצופה עימו בסרטוני יוטיוב המלמדים ומעסיקים אותו. הוא מספק אף מיומנויות מטא קוגניטיביות, הכרוכות בחשיבה על חשיבה, פיתוח תכנית פעולה כשלא קיימת תכנית, או הבנת ההתנהגות כשהבלבול משתלט על ההתנהגות. בגישה זו הילד מתוודע בהדרגה ליכולותיו ותחומי החוזק שלו, ולומד את השיטות שלא להניח להפרעות שלו להשתלט על החיים.

שיעורים פרטיים מאפשרים לתלמיד לשנות תנוחות המשפרות את המיקוד שלו באופן משמעותי, עד שנוצר הבדל משמעותי בטווח הקשב שלו, הנובע מההרשאה לנוע מעט תוך כדי העבודה במהלך השיעור.

התמודדות עם בעיות מוטיבציה. ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז לומד להתמודד טוב יותר עם בעיות מוטיבציה, ותהליך הלמידה הופך להיות עוצמתי יותר עבורו. הוא מבין שהוא אינו יכול יותר להשתמש במוגבלויותיו כתירוץ להימנעות מהתמודדות עם הכנת שיעורי בית, וכי האופי השובב שלו הוא הגורם לו להימנע מפעולות אותן אינו מעוניין לבצע. מורה פרטי אינו נכנע לדפוסי התנהגות אלו, ומספק לילד מוטיבציה ושיטות ארגון מפותחות יותר להן הוא זקוק.

שילוב פעילויות בתהליך הלמידה. תלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכז לומדים טוב יותר כשמרשים להם ללמוד באמצעות פעילויות. מורה פרטי מספק להם אמצעי המחשה רבים בעבודה על מושגים מתמטיים, באמצעות ציורים, כתיבה, הדגמה בפלסטלינה ומשחקי קסמים. בשיטה זו כל גופם מעורב במהלך תרגול העובדות במתמטיקה.

שימוש בתמריצים. זוהי גישת בניית תגמולים לתוך השיעור הפרטי. התמריצים מסייעים לילד לשמור על מיקוד. המורה הפרטי משתמש בתמונות על מנת לסייע בהפניית תשומת הלב למטרה ושמירה על המיקוד. לדוגמא, כשהמורה מסייע לילד בהכנת שיעורי בית מורכבים, הוא משתמש בתגמולים אותם מקבל הילד בסיום המשימה. כך מסוגל הילד לתפעל מטרות ולבצע את שיעורי הבית באופן יצירתי ומהנה, כשהתגמול משמש כמיקוד בלמידה.

איתור התשוקה. מורה פרטי מזהה את שטחי התשוקות של ילד עם הפרעות קשב וריכוז, ובונה את מהלך השיעור סביבן. אם הילד אוהב מדע, למשל, המורה מוצא שיטות לשלב גישות מדעיות לנושאים אחרים. הוא שואל את הילד לגבי התחומים אותם הוא אוהב והתחומים שאינם אהובים עליו, ומנצל את ההעדפות במהלך השיעור הפרטי. תשוקות הילד משולבות במהלך השיעורים ובמערכת התמריצים. לדוגמא. ילד שאוהב לשחק כדורסל, מתאמן עם המורה הפרטי על עובדות מתמטיות תוך כדי משחק כדורסל.

הימנעות מהנחות. לא כל השיעורים הפרטיים זהים לכ הילדים הסובלים מ-ADHD, ומורה פרטי מוכן לנסות שיטות שונות. הוא עובד עם הילד בסבלנות ומקפיד על גישה חיובית המאפשרת את הצלחת הילד לאורך התהליך. הוא אינו מוטרד מהתנועות של הילד במהלך השיעורים, ואינו מבקש ממנו לשבת בשקט ולשתוק.

בעוד ששיעורים פרטיים לילדים הסובלים מ-ADHD עשויים להיות מאתגרים, קיימות שיטות המבטיחות שהילד יפתח את הכישורים להם הוא זקוק ויהפוך להיות לומד עצמאי ומכוון מטרה יותר, מה שיסייע לו במהלך החיים.

ראו גם:

אימון אישי לסובלים מ-ADHD

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן