מומחי בריאות קובעים: ילדים יושבים כ-10 שעות ביום

ילדים יושבים בממוצע 10 שעות ביום

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ילדים יושבים בממוצע 10 שעות ביום

ילדים יושבים בממוצע 10 שעות ביוםאורח החיים המערבי והמודרני גורם לנו לבלות במצבי ישיבה שונים לעתים תכופות יותר ולפרקי זמן ממושכים, בין אם מדובר הישיבה על הספה מול מרקע הטלוויזיה, על הכיסא מול המחשב או בעבודה במשרד.

ילדים יושבים בממוצע זמן ארוך יותר בהשוואה לעבר ומחליפים פעילות גופנית, ריצה בחצר ומשחקי כדור, שאפיינו את תקופת הילדות של דור הורים, בישיבה.

ילדים מרותקים היום למסכים במשך שעות ארוכות, ובתי החולים מדווחים על עלייה בבעיות אורתופדיות ומבקשים ליצור מודעות בציבור באשר לאופן ההתייחסות והטיפול בבעיה.

עלייה בבעיות האורתופדיות בקרב ילדים

על ההורים מוטלת האחריות לדאוג לבריאות הילדים ולהקנות להם הרגלי יציבה נכונה. ממחקרים עכשוויים בתחום הארגונומיה אצל ילדים, עולה כי ילדים בגילאי שש עד 17 יושבים בממוצע עשר שעות בבית הספר, מול צג המחשב או מסך הטלוויזיה ובחוגים.

במחלקות האורתופדיות בבתי החולים מדווחים על עליה בתלונות הנובעות מטווח תנועה נמוך של השרירים, כאבי גב ורגליים בקרב תלמידי בית הספר, בשל ישיבה ממושכת מול המחשב ללא מתן תשומת לב והתייחסות מתאימה לצרכיהם המיוחדים של הילדים ולמידותיהם. דוגמת היווצרות של כאבי צוואר בשל חוסר התאמה בגובה ובמרחק המסך.

אחריות הורית והקניית הרגלים נכונים

החשיבות להתאמת הסביבה לילד היא רבה נוכח ההרגלים המאפיינים את ילדינו כיום והעובדה כי הם מבלים שעות רבות בישיבה, על כן יש לדאוג לכיסא מתאים, שולחן ועמדת מחשב נוחים ומותאמים למידותיו של הילד. יש לזכור כי הילדים צומחים ומשתנים וכך גם צרכיהם ולכן יש לשנות גם את הרהיטים וסביבת העבודה של הילד במקביל להתפתחותו.

כיום ניתן לספק את הצרכים המשתנים של הילדים בצורת ריהוט מודולרי וגמיש אשר ניתן להתאמה על פי השינויים הנובעים מהתפתחות הילדים, חשוב להקפיד ולבדוק בכל כמה שנים כי הציוד של הילד אכן מתאים לו.

שכיחות בעיות כגון עקמת, כאבי גב ובעיות בזרימת הדם לרגליים עולה בהתמדה בשנים האחרונות כתוצאה מישיבה במנח לקוי וכיסאות אשר אינם מתאימים למידות הילדים. גם השימוש בעכבר ובמקלדת יוצר בעיות רפואיות כגון פגיעה בגידים וברצועות של הגפה העליונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן