מתי צריך לקחת את הילד לחדר המיון?

כשהילד חולה, איך יודעים אם ללכת לרופא או לחדר מיון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כשהילד חולה, איך יודעים אם ללכת לרופא או לחדר מיון?

כשהילד חולה, איך יודעים אם ללכת לרופא או לחדר מיון?אין דבר יותר טבעי מדאגתו של ההורה לילדיו. אין דבר טבעי יותר מאשר לחפש את הפתרון הטוב ביותר והמהיר ביותר, כאשר הילד לא חש בטוב, כאשר הוא חולה.

מספר רב של הורים מודאגים מגיע מדי יום אל חדרי המיון של בתי החולים בארץ. חלק ניכר מאותם ההורים נוכח לדעת כי בחדר מיון לא הוצע סוג של פתרון קסמים או מענה מקצועי שלא היה בידיו של רופא הילדים.

אז אם הילד שלכם חולה, חשוב שתדעו להכיר את הסימנים שיספר מתי באמת צריך לגשת לחדר המיון ומתי ניתן להתייעץ עם הרופא.

כשהילד סובל מראש כואב

כאב ראש, הגם שהוא עשוי להעיד על בעיה רצינית, מהווה ברוב המקרים תסמין מטריד וחולף של וירוס או צינון. אם כאב הראש הוא תופעה חולפת, וההורים רוצים להיות רגועים, התייעצות עם רופא הילדים או עם רופא המשפחה תספיק. אך יש לתת את הדעת על תסמינים נלווים שיעידו כי כאב הראש מרמז על בעיה רפואית שמצריכה טיפול דחוף.

למשל, אם במקביל לכאב הראש, הילד מתלונן על ראייה כפולה או מטושטשת, יש למהר לחדר המיון. אם כאב הראש הוא תוצאה של חבלת ראש, אם מופיע חום גבוה, אם הילד מקיא, אם הוא מרגיש ישנוני, מבולבל או שהוא מתקשה ללכת ביציבות – חשוב למהר לחדר המיון.

חום גבוה? אל תהססו לרוץ לחדר המיון!

כשתינוק מפתח חום גבוה, ורופא הילדים איננו זמין, מוטב לא לקחת סיכון ולהגיע לחדר המיון. בנוסף, כשחום הגוף עולה בקרב ילדים לרמה גבוהה במיוחד של ארבעים או ארבעים ואחת מעלות ויותר, מוכרחים להגיע בדחיפות לחדר המיון. במידה ומלבד חום הילד סבל מהקאות מרובות או שלשול, ואינו נותן שתן, קיים הסיכון שזוהי התייבשות.

אם הילד מטושטש ומבולבל, יש להגיע לבית החולים ובמידת הצורך, הילד יקבל עירוי. חום גבוה עשוי לבוא לידי ביטוי גם בהופעת פרכוסים. זוהי תופעה ידועה בקרב פעוטות וילדים צעירים. במידה ומצב כזה מתרחש, יש לפנות את הילד בהקדם לחדר המיון.

ילדים נפצעים כדבר שבשגרה

ולמרות שנשיקה מאימא על הפצע תמיד מעודדת, קיימים מקרים שבהם הפציעה מחייבת פינוי לחדר המיון. מתי? במידה ורואים כי קיים פצע מדמם והדימום לא מפסיק בתוך פרק זמן קצר (מה שיכול להעיד על בעיה בקרישת דם או על פציעה עמוקה) – יש לפנות לחדר מיון.

אם הילד סובל מחבלה בעין, אם כתוצאה מהפגיעה הילד סובל מכאבים מאוד חזקים, אם נראית הגבלה בתנועה של הגפיים – מומלץ לפנות לחדר מיון. אם בעל חיים, רמש, חרק, נחש, עקץ או נשך את הילד, יש להגיע לחדר מיון, בפרט כאשר מופיעים סימנים כגון נפיחות, קשיי נשימה, סחרחורת.

במידה והילד נפגע ממים רותחים, שמן רותח או סובל מכוויה מכל סיבה אחרת, לרבות מגע עם חומר כימי, הגעה למיון הכרחית כששטח הפנים של הכווייה גדול.

רופאים ממליצים לנקוט בשיטת כף היד: אם שטח הכווייה גדול משטח כף ידו של הילד, זהו כלל אצבע שמעיד על נחיצות פינוי למיון. לבית החולים יש לפנות מיד, גם כשהילד בלע תרופה בכמות רבה או נחשף לחומרי ניקוי או חומרים רעילים אחרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן