אימון נוירו-קוגניטיבי מעודד ילדים להקשיב ולהתרכז בכיתה

שיטת אימון נוירו-קוגניטיבית לשיפור קשב וריכוז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיטת אימון נוירו-קוגניטיבית לשיפור קשב וריכוז

שיטת אימון נוירו-קוגניטיבית לשיפור קשב וריכוזשיטה טיפולית חדשנית המתבססת על אימון נוירוקוגניטיבי מסייעת בפיתוח מיומנויות הקשב והריכוז של הילד.

השיטה מושתתת על פעילות מוחית ממוחשבת המחזקת את היכולות הקוגניטיביות הדרושות ביום יום למטרות לימוד, התנהלות ותקשורת.

השיטה נקראת ATTENGO, וכוללת תוכנת מחשב המאמנת את הילד אונליין באינטרנט מתוך התאמה אישית ליכולות האישיות ומצליחה בתוך פרק זמן קצר להשיג שיפור משמעותי במיומנויות הקוגניטיביות החיוניות, הכוללות קשב וריכוז, זיכרון, ניהול עצמי, ארגון, וקבלת החלטות.

למי מתאימה שיטת טיפול נוירו-קוגניטיבית?

השיטה מתאימה לילדים שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז, עם או ללא היפראקטיביות, או במקרים בהם המטופל סובל מפגיעה כתוצאה מאירוע טראומתי כגון פגיעת ראש.

הטיפול באמצעות השיטה פשוט ונוח ומתבצע בביתו של הילד או אצל המטפל ומראה תוצאות חיוביות ושיפור ניכר בתפקודיים לימודיים ויומיומיים. שיטת ATTENGO מתאימה לכל הגילאים ודרגות החומרה של הפרעת הקשב והריכוז.

תוצאות לטווח ארוך

שיטת "אימון מוחי" מתייחסת לכל הסימפטומים הנלווים לבעיית הקשב והריכוז ומשיגה תוצאות אשר נשמרות בכל עת ובכל מקום.

הילד רוכש מיומנויות הנטמעות בתודעתו ומאפשרות לו התמודדות טובה וקלה יותר עם אתגרים הניצבים בפניו בכל תחומי החיים.

בסיס התכנית "אימון מוחי"

התכנית מקלה משמעותית על תסמיני הפרעת קשב וריכוז, וכוללת יישום של מסקנות ממחקרים מעמיקים, מעקב אחר ילדים הסובלים מההפרעה וניסיון תאורטי ומעשי רב. אימון מוחי בשיטה נוירו-קוגניטיבית משלב פעילות קוגניטיבית עם פעילות עצבית ויוצר עלייה בפעילות גלי המוח וזרימה מוגברת וטובה יותר של דופמין החיוני לביצוע מטלות הדורשות קשב וריכוז במהלך הלימודים.

בעלי קשיי קשב וריכוז אשר מצטרפים לתכנית חשים בתוך זמן קצר יחסית שיפור והטבה ביכולת להתרכז ולבצע משימות לימודיות באופן רגוע ומאורגן תוך גילוי כי הם יכולים לזכור פרטים, לממש ולהביא לידי ביטוי את יכולותיהם. הפחתה ניכרת בתסמינים השונים באה לידי ביטוי בתוך מספר שבועות, התוצאות וההקלה בתסמינים מלוות את הילד גם לאחר סיום התכנית ונשמרות לטווח הארוך.

אז מה צריך לעשות?

העבודה בתכנית מתבצעת מהבית מול מחשב המחובר לאינטרנט:

מתחברים אונליין – דרך האתר או בטלפון.

ממלאים מבדק לאיתור הפרעות קשב וריכוז – שאורכו כעשר דקות.

מקבלים תכנית המותאמת באופן אישי לתסמיני הפרעת הקשב והריכוז – כולל תרגילים המותאמים  לרמת היכולת האישית.

הילד נכנס לתכנית בכל עת שחפץ ויכול לעבוד בה ככל שירצה כאשר האימון מלווה בציונים ותאור גרפי המבטא את שינוי והשיפור ביכולת הילד.

מה כוללת התכנית נוירו-קוגניטיבית

התכנית מתאימה למאובחני ADD/ADHD, לבעלי ריכוז מוגבל וגבולי, לבעלי לקויות למידה בכל גיל ולכל מי שרוצה לשפר את תפקודיו הלימודיים או היומיומיים גם במידה ואינו סובל מהפרעות קשב וריכוז. התכנית בנויה בהתאמה לילדים מגילאי שש, אך מתאימה גם לבני נוער ומבוגרים.

הפעילות הממוחשבת מבוססת על אובייקטים צורניים וקוליים וכוללת משימות מאתגרות תוך קבלת משוב על פעולה ותשובה נכונה או שגויה. הפעילות מלמדת את המשתמש מהו ריכוז וכיצד להשתמש בו ומשפרת את זמן התגובה בביצוע מגוון מטלות.

שיפור במגוון תחומים הקשורים לקשב וריכוז

תכנית העבודה בשני המודלים נקבעת ומותאמת לפי מידת הנחיצות וכך גם תדירות העבודה במסגרתה, התוצאות המושגות משיטת האימון כוללות התפתחות מהירה ומשמעותית במגוון היבטים, מיומנויות ויכולות של הילד:

  • קשב מתמשך ושמירה על ריכוז לאורך זמן
  • קשב סלקטיבי תוך התמקדות במשימה אחת והתעלמות מהפרעות רקע או משמות אחרות.
  • הכוונת הקשב והתמקדות בשדה החזותי והשמיעתי
  • בקרת קשב, מודעות, שליטה וויסות עצמי, ארגון וניהול הזמן
  • חלוקת קשב תוך ביצוע מספר משימות בו זמנית
  • שמירה על ריכוז גבוה בסיביה עם מסיחים סביבתיים
  • עיכוב תגובה – שליטה עצמית והפחתת אימפולסיביות
  • שיפור עד תיקון מלא של זיכרון עבודה
  • שיפור היכולת לתגובה מהירה תוך שמירה על דיוק וריכוז.

הטמעת דפוסי פעולה נכונים

השיפור לאחר האימון המוחי יתבטא ביכולת ריכוז טובה בכל סביבה גם במצבים של שעמום ולנוכח הימצאות מסיחים וגירויים סביבתיים, כמו כן תפחת מידת האימפולסיביות וההיפראקטיביות ותשתפר יכולת הלימוד. תוצאות ניתן לראות לאחר אימון של חצי שעה ביום, שלוש פעמים בשבוע למשך שלושה חודשים עד חצי שנה.

לאורך הפעילות לומד המוח דפוס פעולה נכון ומבוקר יותר אשר מוטמע בילד. אחד מיתרונות השיטה הוא היותה אהובה על הילדים אשר נהנים לשבת מול המחשב וזוכים לפידבק ולתוצאות חיוביות אשר מאתגרות אותו ומעניקות לו מוטיבציה גם בפעילות הלימודית בכיתה ובזמן הכנת השיעורים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז להתפתחות הילד

אתר המרכז להתפתחות הילד הוקם במטרה  להעניק לכם הגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לנושא- התפתחות הילד בגילאים השונים ועד לבגרותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן